Meer aandacht, meer resultaat.

Opdrachtgevers

Woningcorporaties

Sinds jaar en dag vertrouwen diverse woningcorporaties in en buiten Amsterdam de zorg van hun incassoportefeuille toe aan Geerlings & Hofstede. Onze goede reputatie hebben wij opgebouwd door het onderhouden van korte lijnen, informele contacten en van oudsher al een luisterend oor voor opdrachtgever én huurder. Manager huurincasso Bart Saly beschikt over een team van ervaren en goed getrainde medewerkers, die hun talen spreken en kunnen incasseren . Niet alleen letterlijk – de huurschuld moet tenslotte wel worden voldaan – maar ook figuurlijk: we kunnen tegen een stootje. Huurders moeten soms eerst even stoom afblazen voordat ze tot afspraken kunnen komen; wij snappen hoe dat werkt.

De economische crisis en  veranderende maatschappelijke opvattingen hebben huurincasso de laatste jaren tot een ander en meer bewerkelijk vak gemaakt.  Waar voorheen sprake was van een gestandaardiseerd incassobeleid hebben we tegenwoordig meer persoonlijke aandacht voor individuele financiële omstandigheden. Bovendien kiezen opdrachtgevers nu voor een langere minnelijke incassofase, om zodoende in meer gevallen gerechtelijke procedures met alle kosten van dien te trachten te voorkomen. Wij onderschrijven dit streven, en slagen daar vaak in. Door de grote betrokkenheid en beoordelingsvrijheid van onze medewerkers – binnen de grenzen van de Service Level Agreement met de opdrachtgever – zijn we in staat gebleken de scoringspercentages zelfs nog iets te verhogen, en tegelijkertijd het aantal ontruimingen terug te dringen. Dit resultaat bereiken wij mede door goede relaties te onderhouden met advocaten, bewindvoerders en schuldhulpverleners. We zitten tenslotte niet op een eiland.

De huidige tijd vraagt om maatwerk in incassobeleid. De meer individuele benadering van de huurders vraagt om een minder formele opstelling van ons als gerechtsdeurwaarders en incassospecialisten. Wij geven daarom de voorkeur aan mail in plaats van brieven, en ook SMS- en Whatsapp-berichten worden ingezet om de huurder te benaderen. Alles vanzelfsprekend in begrijpelijke, niet-formalistische bewoordingen. Hebben we geen telefoonnummer of mailadres, dan gebruiken we zo nodig Facebook. LinkedIn en Instagram om een huurder op te sporen en op zijn betalingsachterstand te wijzen.  Is dan nog geen contact gelegd met de huurder, dan brengen we een kosteloos huisbezoek, als het moet buiten kantooruren of op zaterdag. Pas als dan nog geen betalingsafspraak tot stand is gekomen gaat het dossier naar onze juristen voor het opstellen van de dagvaarding. En zelfs in dat stadium kan er nog een regeling worden getroffen, maar dan met een rechterlijk vonnis achter de hand.

Dus onze werkwijze in vogelvlucht:

– minder brieven, meer mails/SMS/Whatsapp
– Facebook, LinkedIn en Instagram
– huisbezoek
– minder gerechtelijke procedures, meer betalingsregelingen.

Wij houden van maatwerk! Meer weten? Neem contact op met de afdeling huurincasso (020-5121622) en vraag naar Bart Saly.

 

Meer weten over de mogelijkheden voor de incassoprocedure van uw onderneming?

Samen kijken we wat er mogelijk is
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.